Z logotypów znanych firm znikają litery. O co chodzi?

​A, B i O to litery, który w ostatnich dniach zniknęły z logotypów wielu znanych firm, jak np. Google, Tesco czy Microsoft. Nie bez powodu znikają właśnie te znaki. Wszystko ma związek z tym, że A, B i 0 to także oznaczenia grup krwi.

Kampania #MissingType to pomysł organizacji NHS Blood and Transplant oraz mającej siedzibę w Londynie agencji PR - Engine Group. Ma ona na celu zwiększenie świadomości społeczeństwa, jeśli chodzi o krwiodawstwo. W ostatniej dekadzie liczba oddawanej krwi na świecie zmalała aż o 30 procent. 

Reklama

Żeby wyrazić wsparcie dla akcji, wielkie firmy zostały poproszone o usunięcie ze swoich logotypów liter A, B oraz litery O, symbolizującej grupę krwi 0. Przyłączyły się do niej najbardziej znane marki na świecie. Oprócz nich, do akcji przyłączyły się także kluby sportowe.

Kampania #MissingType potrwa od 16 do 21 sierpnia. Jest ona zorganizowana w 21 krajach, takich jak m.in. USA, Australia, Kanada i Irlandia.

Czytaj więcej:

Nietypowa kampania z bielizną dla mężczyzn 

BohaterON - niezwykły projekt z myślą o powstańcach

Poruszająca kampania UNICEF-u w obronie bezdomnych dzieci

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: oddawanie krwi | ciekawostki | zdrowie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje