Nowa kampania UNICEF-u w obronie bezdomnych dzieci

W ramach nowej kampanii #FightUnfair organizacja UNICEF zrealizowała jakiś czas temu eksperyment społeczny z udziałem pewnej 6-latki, która wcieliła się w nim w rolę bezdomnego, samotnego dziecka. Reakcję ludzi na jej osobę utrwaliła ukryta kamera. To nagranie dobitnie pokazuje jak obojętni potrafią być czasem ludzie względem drugiego człowieka.

Akcję uwiecznioną na nagraniu zrealizowano w stolicy Gruzji, Tbilisi. Jej główną bohaterką była 6-letnia dziewczynka o imieniu Anano, którą najpierw w ramach eksperymentu zostawiono na ulicy w czystych, eleganckich ubraniach, a potem ucharakteryzowano na bezdomne dziecko, przebrane w brudne, zniszczone rzeczy. Reakcje przechodniów utrwaliła ukryta kamera. Eksperyment przeniósł się następnie do centrum handlowego, gdzie przeprowadzono go na podobnej zasadzie:

Reklama

W pewnym momencie, co zresztą pokazuje nagranie, eksperyment przerwano, ponieważ Anano nie dała już rady znosić odrzucenia ze strony otaczających ją ludzi i się rozpłakała.

Ten moment boleśnie uświadamia przez co muszą przechodzić bezdomne dzieci, których według danych UNICEF-u jest na świecie ponad 100 milionów. Na ich dramatyczną sytuację zwraca właśnie uwagę kampania #FightUnfair, której celem jest zasygnalizowanie społeczności międzynarodowej skali tego problemu i poprawienie sytuacji bezdomnych dzieci. O kampanii więcej przeczytać można tutaj.

Spot zrealizowany w Tbilisi to już kolejny tak poruszający materiał, który w ostatnim czasie zrealizował UNICEF. Jakiś czas temu organizacja stanęła w obronie nieletnich dziewczynek wydawanych za mąż wbrew ich woli. Szerzej pisaliśmy o tym tutaj.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: dzieci | wideo

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje