Koniec z niechcianymi telefonami i spamem? Ta zmiana uderzy w branżę call center

Denerwują was telefony z ofertami pożyczek i propozycjami usług, które wcale was nie interesują? Dobijający się do was pracownicy call center nie dają wam spokoju i dzwonią o dziwnych porach? Jeżeli tak, wiele wskazuje na to, że wkrótce się to zmieni.

Zmiany, które mogą uderzyć w branżę call center to efekt planowanego przez Komisję Europejską rozporządzenia o tzw. e-prywatności, które zastąpi 14-letnią dyrektywę o prywatności i łączności elektronicznej.

Reklama

W myśl nowego rozwiązania firmy zajmujące się marketingiem telefonicznym będą musiały oznaczyć swoje numery specjalnym prefiksem, dzięki czemu każdy z nas będzie wiedział, że to właśnie one próbują się z nami połączyć i w razie czego będzie mógł odrzucić takie połączenie.

To jednak nie koniec, ponieważ oprócz specjalnego prefiksu w planach jest także zakazanie telemarketerom posługiwania się numerami zastrzeżonymi oraz całkowite zakazanie SMS-owego i mailowego spamu. Wiadomości będą wysyłane tylko wtedy, gdy zgodę na to wyrazi sam klient.

Jeżeli wszystko potoczy się po myśli przedstawicieli Komisji Europejskiej nowe prawo wejdzie w życie najprawdopodobniej z początkiem przyszłego roku. Co o tym sądzicie? Czekamy na wasze komentarze.

Zobacz również:

Facebook konkurencją dla Tindera? Nowa opcja pomoże znaleźć miłość?

Cyfrowy Polsat bezwzględny dla pirata. Na transmisjach zarobił 250 tysięcy!

Jesteś na L4? Uważaj z Facebookiem, bo ZUS dokładnie go sprawdza!

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: ciekawostki

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje